Wimvermeulen
Terug naar overzicht

Why every marketer needs to be a climate activist

Wim Vermeulen

Bedrijf

Bubka

Functie

Director of Strategy and Sustainability

Stage

Agency Life Stage

Uur

13.50 - 14.15

Het laatste IPCC-rapport windt er geen doekjes om: als we het klimaat nog willen redden is het geen vijf, maar twee voor twaalf. Toch blijven onze nationale en internationale overheden in gebreke om échte maatregelen te nemen en doemscenario's te vermijden.

Dus zijn de bedrijven aan zet. Om hun eigen afdruk te verkleinen en om consumenten te overtuigen duurzaam te consumeren. Volgens Wim Vermeulen, directeur strategie & duurzaamheid bij Bubka, moet daarom elke marketeer een klimaatactivist worden. Maar er is een bijkomend probleem: consumenten geloven niet in de duurzame inspanningen van bedrijven, overheden en ngo's. Slechts 9.7% van de campagnes zijn geloofwaardig, zo wijst onderzoek uit.

Hoe lossen we dat probleem op? En hoe kunnen marketeers de wereld redden? Je hoort en ziet het in wellicht de meest urgente keynote van Work Smarter.

Wim Vermeulen is Director of Strategy and Sustainability bij Bubka, auteur, docent en producer van 'The Decade of Action'.

Work Smarter verloopt 100% coronaveilig. Als de overheid toch een algemeen verbod oplegt voor indoor events, betalen we je ticket terug.