
Hoera! Het is crisis!
Marc Fauconnier
‘Hoera, het is crisis’
Ze schroeven hun investeringen in marketing terug om op de dalende verkoop te anticiperen en de mogelijke impact op het bedrijfsresultaat veilig te stellen. Merken zijn dus vaak het eerste slachtoffer van recessies en dat is een existentieel probleem voor mensen die in marketing en communicatie werken. Want merken zijn onze bestaansreden. Maar ook voor de hele economie zijn ze van cruciaal belang. Ze creëren immers immateriële waarde (brand equity) en vormen daarmee de financiële zuurstof voor onze bedrijven.
In zijn key-note zal Marc vertellen hoe we met onze merken kunnen navigeren in woelige economische wateren. Want recessies zijn niet alleen een bedreiging maar ook een opportuniteit voor onze bedrijven, op voorwaarde dat ze hun merkinvesteringen grondig herbekijken. Voor een beter rendement tijdens de recessie maar vooral ook nadien. 9% van de bedrijven komt in betere vorm uit een recessie dan ze erin stapten. Misschien bent u straks één van hen!
Over Marc
Marc Fauconnier is vandaag actief als adviseur en bestuurder van verschillende bedrijven. Als voorzitter van ACC (Association of Communication Companies) zet hij nog steeds de lijnen uit in de Belgische communicatiesector. Marc richtte in 1998 het reclamebureau LG&F op dat daarna vervelde tot Famous. Na de gedeeltelijke overname door WPP in 2016 spreken we vandaag over FamousGrey, een bedrijf waarin Marc nog steeds minderheidsaandeelhouder is.
Zijn reclamebureau werd 4 keer tot ‘agency of the year’ gekozen en hij kreeg ook een paar persoonlijke onderscheidingen: Master Marketeer en President’s award van Creative Belgium. Eind 2019 zette Marc een punt achter zijn actief reclamebestaan en werd een succesvolle consultant. Het (groot)vaderschap en lange fietstochten zijn de aangename nevenactiviteiten