Website Luc
Terug naar overzicht

Laatbloeier

Luc Haekens

Bedrijf

Djangoo

Functie

Televisieproducent

Stage

Finspiration Stage

Uur

15.00 - 15.30

Over waarom iemand op z’n 55e nog ondernemer wil worden, en hoe dat toch net iets anders is dan op jonge leeftijd een eigen zaak starten.

Met foto’s en video’s uit z’n eigen beeldarchief schetst Luc zijn parcours als ondernemer. Hoe hij eraan begon met laarzen aan, ploeterend in de modder om een eigen wijngaard aan te leggen. Hij had er net een reportage over gemaakt en wou dat nu zelf ook eens proberen. Dat ondernemen smaakte naar meer, zeker toen hij de gewezen captain of industrie Jo Lernout leerde kennen en een documentaire draaide over het vallen en opstaan van een man die ooit een multinational uit de grond stampte.

Luc vertelt met de nodige humor over zijn eerste stappen in de bedrijfswereld, over netwerken, personeel aanwerven, klanten verleiden en verliezen. En over waarom er wat meer gelachen mag worden op de werkvloer.

Over Luc

Luc Haekens, 56 jaar, studeerde in 1989 af aan het Ritcs als radio en tv-regisseur. Hij begon zijn carrière bij de BRTN, waar hij radiodocumentaires maakte voor Radio 1. Al snel ging hij voor televisie werken en maakte reportages voor Panorama en NV De Wereld. In 1997 ging hij voor Woestijnvis werken, startte mee Man Bijt Hond op en maakte eigen programma’s zoals Napels Zien en De Blauwe Gids, een reeks over de Belgische adel.

Hij werd vooral bekend als de droge reporter van De Ideale Wereld, met een eigenzinnige kijk op de actualiteit.

Op z’n vijfenvijftigste richtte hij Djangoo op, een productiehuis waarmee hij podcasts en programma’s maakt voor de VRT en humoristische video’s voor bedrijven. Want dat is de missie van Djangoo: humor brengen in de bedrijfswereld.

Over zijn eerste stappen als laatbloeier ondernemer schreef hij een tweewekelijkse column in De Tijd.

Luc op LinkedIn

Vier mee met 10 jaar Work Smarter