Komono loopear2

Producten die de wereld veroveren

Dimitri O & Anton Janssens

Bedrijf

Loop Earplugs & Komono

Functie

Founder

Stage

De Studio

Uur

11.40 - 12.10

Dimitri O

Dimitri O, een liefhebber van het nachtleven en jonge vader met tinnitus, heeft samen met zijn jeugdvriend Maarten Bodewes Loop Earplugs opgericht.

In 2022 werd Loop uitgeroepen tot het snelst groeiende techbedrijf van België. Loop is inmiddels de favoriet in markten over de hele wereld en heeft zo oordopjes verheven tot hoogwaardige ooraccessoires. Hiermee biedt Loop gebruikers wereldwijd de mogelijkheid om het leven te ervaren op hun eigen volume.

Loop Earplugs

Loop is een Belgische scale-up die met herbruikbare en aanpasbare oordopjes mensen meer controle wil geven over hun omgevingsgeluiden: ‘Live life at your volume’. Antwerpenaars Maarten Bodewes (37) en Dimitri O (37) richtten het bedrijf op in 2016. De New York Times kroonde Loop tot 'de beste oordopjes voor concerten'. De explosieve groei van Loop heeft zich vertaald in 2 miljoen verkochte oordopjes over de hele wereld, met de VS als grootste afzetmarkt, en klanten in ruim 150 andere landen. Momenteel bestaat het team van Loop uit meer dan 100 voltijdse werknemers, met een HQ in Antwerpen werkt en hubs in Amsterdam, New York en Shanghai.

Anton Janssens

Anton Janssens is een ondernemer gedreven door een vertrouwen in intuïtie, aanvoelen van de tijdsgeest en passie. Het adagium: “creëer je eigen pad” staat centraal in alles wat hij onderneemt.

Na zijn universitaire studies besliste hij om te kiezen voor een carrière als professioneel snowboarder. Deze “off the beaten track” mentaliteit is niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk de rode draad geworden doorheen zijn hele ondernemersparcours. Hij is oprichter en bezieler van bedrijven die sterk verankerd zijn in cultuur en lifestyle, steeds met een scherpe vinger aan de pols.

De culminatie van zijn levensfilosofie, ervaringen en netwerk in de modewereld hebben hem in 2009 gebracht tot de oprichting van het Antwerpse accessoire merk KOMONO.

Met Komono heeft hij in 2017 de mode-ondernemer van het jaar prijs en in 2018 de Trends gazelle awards gewonnen, en het label is vandaag verkrijgbaar in 80 landen wereldwijd.

KOMONO

Als je jezelf afvraagt: "Wie ben ik eigenlijk echt?", dan is er geen enkel juist antwoord.

Je kunt vasthouden aan de historische feiten: KOMONO werd in 2009 opgericht door twee snowboardende vrienden uit Antwerpen die zich ten doel stelden om de status quo in de accessoirewereld uit te dagen. Hun visie om modieuze accessoires zoals zonnebrillen en horloges toegankelijker te maken, kwam op precies het juiste moment, baanbrekend in de wereld van toegankelijke luxe en lanceerde KOMONO onmiddellijk naar het wereldtoneel.

Je kunt voor de spiegel gaan staan en beschrijven wat je ziet: KOMONO is nu een wereldwijd merk. Je vindt ons in hoogwaardige conceptstores, warenhuizen, onafhankelijke opticiens en modewinkels in meer dan 80 landen. Onze grensverleggende ontwerpen zijn gedragen door enkele van 's werelds meest herkenbare gezichten. Onze samenwerkingen hebben de grenzen verlegd met iconen en een platform geboden voor genre-tartend talent.

Of je kunt proberen te beschrijven hoe het is om jou te zijn, wat je drijft en wat je onderscheidt van de rest.

Dat is wat wij als KOMONO willen vastleggen. Ja, we zijn onze verleden en huidige prestaties, maar diep van binnen zijn we ook een work in progress. Geleid door onze kernwaarden kan iedereen die verbonden is met KOMONO ons helpen om te worden wat KOMONO bedoeld was te zijn. We hopen dat je met ons mee zult doen in deze rit.



Reserveer jouw ticket voor 2024!